Hos pappa

Nu är jag hos pappa,Jag kommer inte kunna blogga lika mycket som jag trodde för att min dator är nog den segaste i världen och så har jag fått en ny men det är en Ipad så det går inte att blogga från den :o riktigt skumt.
Jajja,jag hoppas att frida bloggar och uppehåller mer med vad som händer där hemma,
Här hos pappa är vi nästan insnöade för det blåser väldigt mycket.
Har precis bakat lite sen ska man väl fixa mer inför imorgon. Idag är det iallafall inte så kallt som det var igår.
Något speciellt ni vill att jag ska skriva/ eller nåt ni vill läsa nu när det inte kommer bli mycket om hur min dag ser ut och hur träning med mera har gått, utan nu kan ni fråga mer om kanske vad jag gör utanför mitt häst-liv ja vad ni vill.
Tänkte skriva lite om igår innan jag åkte till pappa:
Jag gick ner vid 8 tiden då var det 25- ute helt sjukt.Jag tog inte ut hästarna utan gav dom mat och hö och gick ner vid 10 sen igen och tog ut dom.
Lite senare vid 12 gick jag ner i stallet för att fixa och mocka,men då hade allt vatten och allt i stallet frusit så ingenting funka,till och med sopborsten hade frusit till is haha,när vi hade fixat klart allt i stallet tog jag in chippen gav honom hans lunch och sedan var det dags att göra i ordning honom för tur i skogen innan jag skulle iväg,vi tog inte en jätte lång tur men helt klart lagom i denna kyla,vi galopperade jätte länge på fältet det gick super! han brukar ju alltid vara helt laddad och resa och bocka men det gjorde han inte (: nöjd,
sedan när vi kom längre in i skogen mötte vi en skogsmaskin idag igen,den höll på att fälla träd nu och fast han såg att jag och chippen kom slutade han inte utan han fällde ett träd precis vid oss,chippen är verkligen duktig för han hoppade bara till,många andra hästar hade säkert fått panik det hade iallafall mina andra hästar fått.
Sen travade vi lite i hög snön det är verkligen helt underbart att få den upplevelsen snön sprutar omkring en och hästen bara svävar fram :') Nu måste jag iväg och göra annat,skriver så fort som möjligt igen,och hoppas att datorn inte blir mer seg. för då kan jag ju faktiskt använda denna!
ha det bra

Kommentarer
bloglovin
Postat av: -

men hade du inte kunnat skriva lite om hur er jul kommer att se ut, och lite så.

Ibland kan det vara roligt att det inte bara är hästar hästar hästar.

Och som du skrivit tidigare,kanske berätta om dina förra ponnyer?

2010-12-23 @ 12:09:56
Postat av: ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu har jag även sänkt priset på nästan alla varor, lagom till jul!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2010-12-23 @ 13:29:23
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/
Postat av: Annsoh

fin blogg :D

2010-12-23 @ 14:41:41
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0