Hur många gånger jag tycker att man ska rida i veckan

Hej!

Jag har bara fått ett svar på min fråga, om hur
mycket ni rider er häst i veckan och om ni tycker ifall den ska få vila
vissa dagar.
Och tjejen som svarade sa att det var bra med vila ibland.
Och jag håller faktiskt med. Jag tycker också att det är
bra om hästen får vila någon dag i veckan.
Men nu när det är vinter tror jag inte att det är så bra om
hästen får stå helt still. För då blir det ju kallt, och musklerna
blir mer stela.
Men jag tycker verkligen att hästen ska få vila någon gång
i veckan på somrarna!
Pee Wee brukar få vila en-två gånger i veckan, både på sommaren
och på vintrarna.
Vad tror ni? Är det bra om hästen vilar någon gång i veckan, eller
den ska vara igång hela tiden?


En bild på mig och Pee Wee i somras. VARME!!


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0