Hur ridningen idag gick

Hejsan!

Lovade att jag skulle skriva och berätta hur det gått, så nu kommer det.
Jag hade igentligen tänkt rida upp till ridhuset och rida ett rigält pass eftersom hon inte blivit riden på nästan hela veckan. Men det blev inte så, jag tittade på våran paddock och såg att det var säkert 4 dm snö, och blev väldigt sugen på att rida lite där. Felicia var även med idag så stod och tittade på när jag red Pee Wee.
Jag red henne i vintertäcke och lindor, jag gjorde inget ansträngande eftersom jag tror det är väldigt svårt att göra det i nästan en halv meter. Men jag försökte göra en skänkelvikning, men hon bara snubblade så jag betämde mig för att bara göra bakdelsvändningar och lite skritt och trav. 
Hon gick jättefint och var jättemjuk redan från början! Det var ändå en bra träning eftersom dom får lyfta väldigt hökt på benen för att kunna trava i så djup snö ;) Jättenöjd med ridningen ialla fall!



två jättesöta bilder tycker jag!
Bilderna är tagna av ida, som också har en blogg som heter:
http://horselive.bloggplatsen.se/

Bilderna är tagna med kameran jag sparar till!! :D


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0