Mina förra ponnyer!

Jag tänkte nu skriva och berätta om mina förra ponnyer,jag har haft 2 egna sen har jag ju lånat o så.
Tänkte nu berätta om mina egna förra ponnyer.
Jag börjar med Dusty: Dusty jag fick dusty när jag var ungefär 6 år,Snällare Läromästare får man leta efter,vi kom ut på rätt många tävlingar tillsammans dusty var inte jätte vacker och gick heller inte på tygel super bra,men vi kom alltid igen programmen med bra procent vi låg runt 59-61% jag var jätte glad för dusty vi hade väldigt roligt tillsammans och jag var såå trygg med henne. Jag hade Dusty i 4 år och jag var så glad för henne, jag lärde mig så himla mycket på henne,och nån vecka innan vi sålde henne så gick det verkligen super på träning.Vi köpte dusty när hon var 14 år och jag hade henne tills hon var 18 år nu har hon troligen blivit pensionär sedan ett år tillbaka då vi sålde henne.Tjejen som köpte henne fick henne när hon var som bäst men hon rider nästan aldrig.
en bild på mig och dusty har någon suddig bild när jag rider men jag hittar dom inte på datorn.
Noa: Noa är en fux färgad D ponny som jag just nu inte rider på grund av hennes skada,som hon fick några månader efter att jag fått henne.
Något mer ni undrar över hennes skada kan ni fråga.
Jajaj Noa har jag haft i drygt ett och ett halvt år,men jag kunde bara rida henne några månader. Noa har en gaffelbandsskada så hon har vilat i över ett halv år nu.
Noa är en väldigt speciell ponny,men ändå med ett hjärta av guld,hon vill alltid väl.
Noa är 13 år och ibland beter hon sig lite som en ungponny. Nu på vintern har jag inte tiden att rida henne,men när det inte är snö och så vidare brukar jag skritta lite på henne och så.
När man rider henne så är hon som en ung häst som aldrig blivit riden, och aldrig jobbat. Så när man sitter upp på henne är hon väldig fundersam,
Jajja om vi går tillbaka i tiden och berättar lite hur hon var när hon inte var skadad.
Noa är en laddad och glad häst,När man rider i skogen är hon snäll men hon är också fjantig och hoppar gärna till för saker som inte finns, och tex små stenar. Som jag sagt tidigare chippen går förbi jätte stora skogsmaskiner och det skulle inte noa göra i första hand, men hon gör aldrig något dumt, hon har aldrig bockat eller stegat med mig aldrig. Så hon skulle bara vända tvärt.
När man rider i grupp är noa som en ridskole-ponny hon går sååå lungt och fint.
I början när jag fick henne gick det inte super direkt,men det kan man ju inte begära med en helt ny rätt speciell ponny,men när man väl lärt känna henne är hon underbar,Jag tyckte verkligen inte om henne i början hah.men nu älskar jag henne,Vi var bara ute och tävlade 2 gånger då jag inte hade henne så länge och vi behövde träningen innan vi skulle ut, vi starta 2 L:C och en LB:1 med helt gokända poäng.
Dom sista träningarna innan hon blev skadad,var det som en dröm att rida henne,Hon var super fin.
Noa hade 3 superbra gångarter och hade kunnat komma långt i dressyren om inte detta inträffat,För att ni ska få en mer klar syn på hennes skada, hon hade den redan när vi köpte henne men vi visste inte om det.
Noa har varit gammal hopp ponny och har hoppat väldigt högt,men helt plötslig ville hon inte längre och det var då hon blev dressyrponny.
tycke jag har berättat det jag har på hjärnan nu, kommer jag på något jag glömt kan jag skriva det i ett annat inlägg,ska ju även försöka få lite rid bilder på Dusty.
Här kommer lite bilder på Noa,
Har även haft 2 D-ponnyer när vi hade dusty,min syster.
Tänkte skriva om dom när jag har bilder!

Kommentarer
bloglovin
Postat av: Alva

hur e det med Zenit? <3

2010-12-23 @ 21:19:22
URL: http://alvaaohlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0