Ponnyer jag ridit & tävlat med

Tänkte berätta lite om ponnyer jag ridit och tävlat med.
Jag börjar med Romea: Romea var ett Gotlandsruss, b-ponny. Jag hade Pee Wee i ett annat stall undertiden jag red Romea. Men jag red nästan aldrig på Pee Wee då, det fanns bara Romea i mina ögon då. Romea som kallades remy, hon var tyvärr inte min häst. Och det fanns inget annat i hela världen som jag önskade så mycket att hon skulle bli min häst, för jag fick rida henne tills hon blev såld. Jag var ungefär 10 år när jag red henne. Vi var ute och tävlade nästan varje helg, och det gick jättebra för oss på tävlingar. Den högsta % jag red på med henne var 73,79 % Mitt sämsta resultat med remy var 59 % Men jag var alltid nöjd ändå! Jag tjatade på mamma och pappa om att dom skulle köpa remy till mig, men Pee Wee hade den boxplatsen i så fall, för vi hade inte råd med 3 hästar. Och jag ville ju ha remy då eftersom jag inte "kände" Pee Wee så väl.
Men mina tränare sa att jag inte skulle köpa henne för att jag skulle bli för lång för henne innom 1 år, och det var igentligen bara min storsyster som var hästkunnig då, så mamma och pappa lyssnade ju på tränarna och köpte inte henne. Sen kom den dagen då remy såldes, jag grät mig till sömns flera kvällar, jag hann aldrig riktigt säga adjö. Den dagen då hon inte var i skåne längre och det inte var jag som red henne, kom så plötsligt. 
Nu i efterhand ångrar jag mig att jag inte gick upp i högre klasser med henne. Jag red bara LC:2 & LB:1 i dressyr med henne, och nu ångrar jag att jag inte gick upp i klasserna, då hade jag kanske varit kunnigare idag.
Men efter remy, började mitt äventyr med Pee Wee.
Här är bilder på Romea/Remy:




OBS! Grön i munnen för att hon åt gräs och grenar när vi red ut!

Ja mitt äventyr började ju med Pee Wee efter remy, men jag red Pee Wee lite undertiden jag red Romea.
Pee Wee är min första egna häst. Hon var kanske.. 3-4år närjag börja rida på henne. Hon hade väldigt stor och fin trav. Och jag tyckte det var jättesvårt att sitta ner i sadlen, så jag,mamma och felicia blev jätteglada när jag kunde sitta ner ett varv i padocken. Haha, minnen (L) I början tyckte jag att det gick bra, men sen en vinter hade vi det jättetuft. Jag började gråta varje dag efter jag ridit Pee Wee eftersom hon inte gjorde som jag sa. Vi var alltid ovänner och kom inte överens. Men hon var ju inte så gammal, vilket jag inte kunde förstå eftersom jag själv inte var så gammal. Men sen efter ett tag fick vi lite mer ordning på henne, och mig ;) Och idag tycker jag att det går bra. Vill också komma upp lite högre i klasser, men hon måste bli mycket mer stadigare i tyglen först.
Lite bilder när jag började rida Pee Wee i stället för remy, eftersom hon blev såld:



Jag älskade dessa bilderna när jag var liten!

Sen red jag en stor C-ponny som heter ett jättelångt namn som jag kan uttala men inte skriva. Vi sa bara Sollan.
Hon var också en jättevacker häst, jag hade JÄTTEGÄRNA velat ha henne också, men jag hade min lilla Pee Wee och jag ville fortsätta med Pee Wee istället. När jag städade för några dagar sedan hittade jag en massa papper med bedömningar om Sollan och mig när vi var på tävlingar, så tydligen tävlade jag ganska mycket med Sollan bara på en månad och en vecka (5 veckor) Pee Wee var hos en tjej som heter matilda, för hon skulle rida till
Pee Wee lite åt mig. Så det var därför jag red Sollan. Sollan är en jättefin löromästare. Hon var till salu också när jag red henne. Jag vann min första LA:1 med henne, vet inte var vi tävlade den dagen, men vi vann på 65,26 %
Jag var riktigt gald eftersom det var min första LA:1
Jag saknar både Sollan och remy jättemycket, och önskar att jag ska få träffa dom igen.


En JÄTTEVACKER ponny!
Pappas komentar efter vi vunnit LA:1:
Ska vi sälja Pee Wee och köpa denna hästen istället? (det var på skoj)

Jag tycker själv att all denna texten är jätteintressant, värt att läsa för att lära känna mig och Pee Wee lite mer!


Kommentarer
bloglovin
Postat av: therese

Kan ni inte söka upp var dem hästarna står någonstans idag? ;)

Eller, har dem gått bort? Ursäktar isåfall...

2010-12-28 @ 20:20:07
URL: http://wwhispering.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0