snösulor

Hej!

Jag tänkte berätta lite om snösulor.
För ungefär en vecka sedan satte vi på Pee Wee snösulor, eftersom jag måste gå en liten bit till ridhuset.
Hon har haft det i många år. Och man tar givetvis av snösulan på sommaren.
Snösulan är väldigt bra att ha på vintern! Den gör så att hästen inte får styltor när den går i snö.
När man ska eller har tagit bort snösulan ska man, eller vi brukar ialla fall, lägga dom i olja tills nästa år när dom ska på igen på vintern. (prata med din hovslagare om vilken olja) För om man lägger sulan i olja direkt efter man tagit av dom, brukar dom hålla i flera år. Denna gången fick Pee Wee en annan slags snösula, eftersom vi slarvat bort dom vi haft innan. Efter vi satt på Pee Wee dom nya slags sulorna har hon inte halkat en endaste gång.
Vi brukar sätta på henne sånnahär svarta snösulor:
 

Men denna gången satte vi på henne sånnahär snösulor. och det har funkat mycket bättre tycker jag.
Jag vet inte om det finns någon skillnad på dom eller om det är som jag inbillar mig att dessa är bättre:

så här ser det ut på Pee Wee's hov:


snösulan som Pee Wee har på sig i år kan man köpa på HÖÖKS för 69 kr/st

Om ni har frågor är det bara till att fråga på! svarar på allt!


Kommentarer
bloglovin
Postat av: matilda

Hej, nu har jag en tävling på bloggen ''veckans blogg''.

Mer info här:

http://tildasfurre.blogg.se/2010/december/veckans-blogg.html

Tack om du deltar!

/ Matilda :)

2010-12-09 @ 21:18:52
URL: http://tildasfurre.blogg.se/
Postat av: Sanna

tror jag har sånna på Ringo :) dom e fetanajs ;)

2010-12-10 @ 15:54:42
URL: http://bubyx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0