vaccination

varför inte jag har bloggat mycket idag beror på att jag varit sjuk, och varit hemma från skolan.
så jag har mest bara legat i sängen och vilat, även läst lite till prov och annat som vi har i veckan, men på eftermiddagen började jag känna mig mer pigg och då var det också dags att åka och vaccinera chipp,
vi åker till en veterinär i höör som verkligen är super bra.
vi fick komma in direkt när vi kom dit,och mamma hade också beställt massage till honom,så det första han fick var massage,han tyckte verkligen att det var super mysigt,och han somnade nästan,fick reda på att han var lite spänd i rumpan så hon mjukade till det.
När han fått sin massage så kollade hon tänderna på honom och tyckte dock att dom borde filas lite, så det gjorde vi det också,haha jag fick känna inne i munnen på tänderna :o rätt roligt var det,jag kan säga att det kändes konstigt också,jaja jag fick känna både innan hon filade och efter, man märkte verkligen skillnaden.
och sen till sist var det då dags för honom att på sprutan, jag kan säga att chippen gillar inte sprutor och veterinärer men som jag sa tidigare vi har en bra veterinär som gör det på bästa sätt,så chippen märkte knappt något mer än efteråt.
Dagens fråga: Vad tycker ni om massage till häst? tycker ni det är bra eller helt meningslöst? ja säg exakt vad du tycker.

Kommentarer
bloglovin
Postat av: sofie

jag tycker att det är bra, och det är ju skönt för hästen också :)

2010-12-01 @ 19:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0