Grönt kort prov imorgon

Hej.

Imorgon (tisdag) ska jag och Julia göra
"grönt kort prov"!
Vi har varit på en kurs och fått höra massa viktiga
saker som man bör veta!
Det var många saker jag inte visste om te.x lastning
som jag fick veta på den där kursen :)
Om du ska ta grönt kort rekomenderar jag verkligen
att gå på den kursen. Nu är den tyvärr över, vi var där
förra tisdagen, och nu är det prov.
Vi hoppas att vi klarar det!

Info:
"Genom att gå en grönt kort-kurs får du många
nödvändiga teoretiska och praktiska tips och erfarenheter
inför kommande tävlingar, så att du och din häst
kan prestera bra och ha roligt på tävlingsdagen
"

Man måste ta grönt kort för att få tävla.
Om man är yngre än 14 år måste föräldrarna följa
med.
Är du över 18 år måste du göra provet, men du
behöver inte gå kursen.

Den översta texten har jag skrivit av från en tining
som heter Häst&Ryttare, övrig fakta har jag även
tagit från den tiningen.

Jag tycker/tror:
Jag tycker att det är en bra ideé att ha en kurs
inför grönt kort! Där finns mycket nyttig fakta!
Jag tror att man lär sig mycket av det :)


så här ser det ut


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0