Bilder från longeringen

Nu får ni lite bilder från longeringen idag men först en bild på min nya sadel och utrustningen jag använder när jag longerar:
Ni ser ringarna som jag sätter fast vid nackstycket, på tränset.
Sen har jag en sele som är svårt att förklara men som jag fäster i sadelgjorden och så ser ni hur den sitter.
Här ser ni också att jag fäster det i bettet genom ringarna.
Hehe, lite rolig bild på mig men ni ser att jag försöker göra så att han får en låg hals och att han då kan stäcka ut ryggen .
Lite busig var han ibland om man säger så.
Hoppas ni förstår hur jag arbetar honom och denna selen är jätte bra för den är bogfri och den är ingen sele som trycker ner hästarna på tygel utan hästen kan altid ta upp huvudet utan att något tar imot.
På sista bilden går han riktigt bra då han har låg hals och hans rygg sträcks ut.
Denna selen är verkligen något jag kan rekomendera.

Kommentarer
bloglovin
Postat av: Michelle

Det heter Chambontygel , om du undrar :) ingen "sele" utan en hjälptygel.

2011-04-17 @ 10:22:06
URL: http://naturalhorses.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mer sådanna tips! :)

2011-04-17 @ 11:46:39
Postat av: Sofia Camming - RACEHORSES

Gullig pålle :)

2011-04-17 @ 18:00:49
URL: http://sofiacamming.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får nog spänna benskydden lite till, dem verkar ha glidit ner en bit :p

du verkar jobba på bra med honom ;)

2011-04-17 @ 22:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0