Berätta lite om kina

Godmorgon, eller natt är det ju faktiskt i Sverige, iallfall hat fått lite frågor här och vad vi gör här i Kina Så jag tänkte berätta lite vad vi gör, denna gången kommer det inte bli mycket med bilder då jag inte har med min systemkamera tyckte det var jobbigt att släpa runt på flygplatsen. Nu tänkte jag berätta lite vad vi gjort dom här dagarna. Lördags: det var då jag kom. Jag kom fram vid ungefär 1 på förmiddagen, då var jag väldigt hungrig efter att inte ha ätit någonting, Så vi bestämmer oss för att gå ut och äta lite lunch vi gick till en vanlig kineskisk restaurang, eftersom att pappa har varit mycket i Kina känner han till vad som är gott och vad man bör undvika, så han beställde in lite allt möjligt. I Kina är det så att man beställer in många saker så får man lite på en tallrik sedan skickar man runt det på bordet så alla kan ta lite av det som finns på tallriken, så alla äter liksom av alla, så ingen får in en speciell sak som just dom ska äta om ni förstår. Efter det gick vi och tog lite glass på mitt favorit ställe, Cold Stone. Sedan gick vi och köpte lite filmer som vi kunde se sen på kvällen. En film kostar 15 kronor, och det roliga är attdom kommer till Kina långt före dom kommer ut till sverige. Söndag: sov riktig länge den dagen,när jag var uppe och hade gjort mig klar gick vi ut lite för att åka iväg till en park som ligger en bit bort. Ibland är det ganska kul att vara ute i Kina för att det är så speciellt allt man ser är så annorlunda, sedan gick vi ju såklart på restaurang och åt massa gott. Efter det på kvällen efter en hel dag ute tittade vi också på film. Och sen får jag ju inte glömma att vi åt glass då också jag har bestämmt att jag ska äta glass varje dag tills jag åker hem ;) sen får vise om jag klarar det haha. Måndag: orkade inte göra så mycket, pappa och hans barn o hans fru var på jobbet och i skolan, jag var hemma med deras aiji som det heter, hon som städar och sköter om allt. Åt även hemma den dagen, och sedan tittade vi på film. Tisdag:idag ska vi iväg och shoppa massor! Och jag skriver så klart mer när vi kommer hem. //Julia ( eftersom jag skriver ifrån iPad kan jag inte använda mig av bilder i ett inlägg därför skriver jag bara Julia längst ner)

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0