TÄVLINGEN!

Hej alla bloggläsare ingen uppdate från min sida idag, men inte så konstigt när jag varit iväg hela dagen och tävlat?
Iallfall ska berätta lite fort om dagen och sedan hur det gick på tävlingen.
Gick upp vid typ 8 tog ut hästarna, gick upp gjorde iordning mig, håret kläder och så. Vid halv 10 gick vi ner, mockade klart och sedan tog jag in chippen för att göra alla knoppar och så. Chippen var inte så sugen på att stå till så dom blev inget vidare, för jag hade inte tiden att göra om dom hela tiden. Vi kom iväg vid ungefär 12 på förmiddagen, då var allt packat och klart chipp lite nervös inför årets första tävling. Hämtade upp helena som skulle följa med och hjälpa mig lite på framridningen. Kom fram till Malmö vid ungefär 1 och jag startade kl kvart över 2 .
Gick och anmälde mig, där jag mötte Erika en jätte snäll tjej som också rider och tävlar dressyr hon skulle igentligen varit med idag men hennes ponny är sjuk :/ jätte tråkigt. Iallfall prata lite med henne och sedan fick vi gå och lasta ut, gick lite med chippen så han fick kolla in stället fast han är inte så spänd på nya ställen han är väldigt duktig att ha med sig. Gick in i ridhuset och började skritta fram, några föräldrar som tittade på chippen och skrattade lite som om att han inte skulle vara fin. Börja rida honom och han kom upp i den fina svävande traven, då ändrades deras utryck direkt till ett lite mer oj. Haha så kul att visa upp honom nu när han är så himla fin!
Vi jobbade mycket varierande övningar och han blev grymt fin. Mötte även felicia som jag ska tävla Div 1 med snart, jätte snäll tjej! Sedan var det min tur red in på banan och red mitt program han kändes väldigt fin och han gjorde allt som skulle göras, några små missar men inget vi förlorade jätte mycket poäng på, i galoppen var han super fin så alla tyckte att dommaren dömde lite lågt förutom på mina serpentiner där fick jag 8:or på båda! annars lite snål i sin bedömming. Men jag är super nöjd! och det har verkligen gått framåt för oss nu. VI fick vårt kval och blev 3:a 65,263% alltså vi fick vårt kval, så nu är vi redo för att börja tävla Nationellt såklart att det kommer bli nån mer regional men vår första nationell blir nog i april tror jag. slutsatsen blir att jag är jätte nöjd med dagen och med chippen!
Bilder som mamma fotat!






mh, vill ni ser fler bilder + film ifrån banan vill jag ha 5 kommentarer från folk som är intresserade av att se det :D



Kommentarer
bloglovin
Postat av: Ida Andersson

Jag vill ;)(L)

2011-02-13 @ 18:50:04
URL: http://Horselive.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ja!

2011-02-13 @ 18:54:02
Postat av: Alva

jag vill se :D

2011-02-13 @ 19:17:53
URL: http://alvaaohlstrom.blogg.se/
Postat av: a

klart vi vill! :)

2011-02-13 @ 19:25:39
Postat av: Daniella Siira

Ja! Mer, mer mer! Ni är så himla fina tillsammans :)

2011-02-13 @ 19:39:07
URL: http://eventingteam.blogg.se/
Postat av: victoriaenglund

jag vill se! :D

2011-02-13 @ 20:20:07
Postat av: Sandra

Jag vill se :) Ett tips när du ska tävla är att hålla ihop händerna för högre poäng :)

2011-02-13 @ 20:41:30
URL: http://ponnylover.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag vill se :) Ett tips när du ska tävla är att hålla ihop händerna för högre poäng :)

2011-02-13 @ 20:41:39
URL: http://ponnylover.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Läste detta efter det nyaste inlägget men visst vill man se mer! Jättefint!

2011-02-13 @ 23:32:58
URL: http://ryttare.blogspot.com
Postat av: ElviraNordin

Grattis:))

Tävla du LA:P1??:))

2011-02-19 @ 18:23:23
URL: http://tvaponniiryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0