Träningen i Torsdags

Nu tänkte jag skriva lite om hur träningen gick i torsdag!
Det började med att Helena red fina Roxane när vi kom, hennes Stor häst en superfin.
Rör sig jätte bra! hon sa att när jag ska ha storhäst ville hon att jag skulle ta över roxane :D
Och sen frågade hon om jag ville följa med och fota henne när hon ska ut på tävling, och
det är ju klart jag vill! tycker det är jätte kul att fota :)
Jajja jag började rida och det ös regnade verkligen så jag hörde knappt vad helena sa men
efter ett tag slutade det. Chippen var jätte fin ifrån början och vi gick på alla såva övningar direkt, När vi sen skulle galoppera så blev han lite bråkig och ville inte samla sig så fint som han kan, jobba med det ett varv eller så och sen blev han perfekt där också, jobbade lite på 8-volterna som är med i LA:P1 som jag ska rida på söndag, det är nog det ända vi har lite svårt för, då eftersom att chippen springer på lite för mycket och då kommer vi snett och håller oss inte medellinjen. Det funka jätte bra på slutet och helena var så nöjd, jag fick verkligen igenom honom och jag känner mig så taggad inför söndag.
Bilder längre ner!
4.  C       Vänd rätt upp      CX     Samlad trav      X       Åttvolt till vänster och höger med 8 m diameter      XDA  Samlad trav
dom här volterna tränade vi mycket på, som vi efter ett tag klarade super.
bilden tagen från sidan där jag läser program stallbacken
en bra sida med bra visningar på alla program!
skrittar fram
jag gillar min tröja :D
en liten fråga! 
tycker ni att det är kul med lite ridövningar, som finns i tex program och sånt?
Vinnaren av veckans blogg är: enewe


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0