Hjälp mig!!

Nu behöver jag er hjälp som jag snackade om innan!..

Jag kan verkligen inte bestämma mig vad jag vill ha! Så jag tänkte att ni skulle hjälpa mig.
Jag kommer skriva lite för och nackdelar med båda grejerna.

Sverige täcke, fleece

Sverige lindor, fleece
(fast i samma färg som sverigetäcket ovanför!!)
Fördelar med Sverige täcket och lindorna.
* Dom är grymt snygga ihop, när dom är i samma färg som jag hittade i falsterbo!
* Fleecetäcke är alltid bra, torkar upp svett o.s.v
* Har ett schabrak i samma färg som lindorna, allts kan jag använda dom  till det också
* Det är jättesnyggt att komma ut från transporten med Pee Wee när hon har både och på sig och sen bara ta av täcket och sätta på sadel med det matchande schabraket.

Nackdelar med Sverige täcket och lindorna.
* Man får inte ha det på lokal tävling
??



märkes schabrak (med matchande lindor)

Fördelar med märkes schabrak och matchande lindor.
* Man har stor användning för det
* Det är otroligt snyggt, ännu snyggare med samma märkeslindor också

Nackdelar med märkes schabrak och matchande lindor.
* Jättedyrt (oftast)

Eller alltihop
Fördelar med att köpa allt.
* Jag blir superglad och nöjd
* Jag har tillräckligt med grejer då, så att det inte behövs något nytt på länge.
* Jag kommer använda allt på Pee Wee ofta.

Nackdelar med att köpa allt.
* Det är otroligt dyrt
* Jag har ingaa pengar kvar sen och måste börja om från 0 kr till att spara till kameran

Så! Vad hade ni valt och vad tycker ni? Hjälp mig nu!!
(Om ni är snälla nu och hjäpler mig, lovar jag att bilderna från tävlingen kommer upp innom kort!)

Kommentarer
bloglovin
Postat av: louise

jag tycker sverige täckte och sverige lindor :) för dom är fet coola;) heheh <3

2011-07-05 @ 15:07:10
URL: http://louisesochamandasvarld.blogspot.com
Postat av: Mathilda

Jag skulle absolut inte köpa sverige-sakerna. Det blir lite för mycket, saker med sverige flaggor tycker iaf jag bara passar in på absolut lägst nationella tävlingar, det blir för mycket annars på något sätt... lindorna är iof mycket mer diskreta, så dem kan ju vara ok...



kolla i jacsons montrar, där säljer dem schockemöhle schabraket & lindorna lite billigare, lindorna kosta 199:- & schabraket 350:- tror jag. Jag köpte nämnligen såna lindor själv där :)



Om jag var du skulle jag köpa: Shockemöhle schabrak + lindor och mia's lindor som matchar ditt schabrak tror jag :) För man hittar ju alltid något helt onödigt som är jättefint som man bara måste ha med, då kan du köpa det med haha! ;D

2011-07-05 @ 15:47:04
Postat av: Angelina Svedbo

sverige grejerna :) men du ska väll inte ha blått på tävling? :o

2011-07-05 @ 16:52:25
URL: http://dressyrungarna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sverige grejerna är coola, men tänker lite att täcket tar över ganska mycket så det skulle jag nog inte köpa utan kanske ett täcke med en mindre flagga. Annars alltihop ;)

2011-07-05 @ 19:56:54
URL: http://ponnylover.blogg.se/
Postat av: PATRICIA - vinn en design

inte sverige sakerna tycker jag ;)

2011-07-05 @ 20:20:53
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Anna

inte sverige sakerna iaf,blir lite för mycket



hade köpt ett schabrak och lindor,är mässpriser i falsterbo så det är något billigare än i butik

2011-07-05 @ 21:56:27
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: Vendela

Jag hade valt mellan allt utom sverigetäcke :)

inte för utseendet utan för att fleectäcken är väldigt överskattade och inte så bra som de verkar. På sommaren är de för varma och på vintern alldeles för kalla. Och dessutom om hästarna står länge med svettigt fleecetäcke kyler det ner och blir genomvått tillsammans med hästen.



Jag tycker personligen att ett ylletäcke är att bättre förslag :) och ett tunnare ofodrat till sommaren ^^

Men den största nackdelen med ylletäcken och ofodrade täcken är att dom nästan alltid ser mycket tråkigare ut än fleece och inte finns i så många roliga nönster ;)

2011-07-05 @ 23:28:37
Postat av: Anonym

Sverige täcke och lindorna lätt:DD

2011-07-06 @ 00:18:37
Postat av: amanda

Sverige täcket och lindorna var otroligt snygga, men om jag var du skulle jag tagit schabraket. Det använder man nog mer, men jag hade nog använt fleecctäcket mycket också. För att jag har en väldigt frusen häst. Men jag tycker nog faktiskt att du ska ta schabraket :D

2011-07-06 @ 14:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0