Vinnaren i : Angående mina ben

Jag glömde nästan att jag hade en lite tävling.
Vinnaren av bästa tipset var Sandra som skrev såhär :
Rid barbacka! Gjorde jag är jag skulle lära mig sitta ner i lägningar, jag red barbacka som en tok nästa varje dressyrpass, och tillslut funkade det!:) och så fort jag känner att jag har svårt att sitta ner så tar jag ett barbacka pass, funkar kanoners!:)
Tyvär så hade inte Sandra någon länk så den som kom på andra plats är:
Mathilda som skrev såhär :
Träna utan stigbyglar! Då kommer man ner i sadeln mycket bättre & skänklarna hamnar ofta i precis rätt läge! Jag har haft stolsits & jag har suttit med benen på helknäppa vis rätt ut & helt ostadigt, men det kommer! Försök att vara följsam i sätet med, sittbenen ska vara i sadeln hela tiden, tänk på att man inte ska SITTA STILLA när man rider, men ska gunga med i hästens rörelser, som när man driver med sätet i skritten du vet.. Håll om lite med överskänkeln -men utan att spänna dig vid höfterna. Känner att jag är väldigt bra på att skriva för långa & krångliga beskrivningar... haha, hoppas du får ut något av det xD :D
Annars såg det bra ut, kämpa på! :)
åh, just det, om du är osäker på vad jag menar med sittbenen, så släpp stigbyglarna när hästen står stilla, och luta dig bakåt & dra upp benenframmåt, då brukar man känna som två ben i baken typ.. fint det låter haha! men dem ska iaf vara i sadeln hela tiden, man ska kunna känna dem typ.. sånt här är så mycket lättare att visa än att skriva haha.. fail.. ^^
Hon har bdb, men en länk till hennes bdb :
http://svennung@bdb
Tack för alla tipsen !
/ Ida

Kommentarer
bloglovin
Postat av: fo

Hey, väldigt trevlig blogg & jätte fina ponnyer! :)

Kom gärna in en sväng till min blogg. Där ni får läsa om min unghästs utveckling och framgångar mot toppen. Kanske följa varandra bloglovin elr länka varandra? :)

Kramar fo

2011-07-19 @ 19:56:19
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: fo

sv: Ja gärna följer er nu :) hoppas ni vill gör dsm

2011-07-19 @ 20:11:04
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: mathilda

hahah! yeey... xD

2011-07-19 @ 20:37:42
Postat av: Anonym

tyckte du att det hjälpte nåt då? :)

2011-07-19 @ 20:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0