Dag 1, presentera mig och min häst

Mitt namn är Frida Fransson. Jag är 14 år den 1 Maj.
Jag började rida på ridskola när jag var 4-5 år och sedan när jag var 10 år tog jag hand om en b-ponny. Vi tävlade mycket och kom alltid hem med 1:a 2:a Eller 3:a rosetter :)
Förutom dom första 3 gångerna, men det kan man ju förstå.
Jag skulle rida den ponnyn tills den blev såld, och det blev den efter ungefär 1 år.
Undertiden jag red den ponnyn red min syster och jag in en c-ponny som heter Pee Wee's Bo-Gi.
Men vi kallar henne Pee Wee eller bebis eftersom vi haft henne sedan hon var 1 år och hon är snart 7 år nu :)
Jag tog över henne helt efter ett tag då min syster blev förstor för Pee Wee och ville ha storhäst.
Pee Wee hade ett väldigt stort steg och då tyckte jag, när jag var 10, att det var svårt att sitta ner i sadelen efter att ha suttit och skumpat runt på en b-ponny.
MEN NU har vi verkligen kommit igång!
Hon är jättefin och vi har äntligen börjat hitta varandra efter så många år, eftersom det är mycket svårare med unghäst, oftast. På slutet av 2010 gick det väldigt bra för oss på tävlingsbanorna.
Men jag kan verkligen säga att det är mycket bättre nu!
Detta året vill jag verkligen komma upp lite i klasserna, men man ska ta det lungt. Jag vill hälst ha tävlat regonal LA:1 innan året slutar. Men det kanske är lite för högt mål, vi får se ;)

Min lilla häst har även kommit 2:a i 5års-championatet (inte riktigt säker på stavningen) Känns faktiskt helt fantastiskt! ;) Men tyvärr var det inte jag som red, utan det var en tjej som heter Matilda.
Och vi är tacksamma för hennes hjälp!

Här är lite blandade bilder:







Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0