"Dag 2" det bästa/sämsta med min häst (missade en igår)

Igår missade jag en, hann inte göra den. så här är den ;)

Dag 2, det bästa/sämsta med min häst:
Det bra med min häst är att hon har en väldigt stor personlighet! En härlig personlighet!
Många av mina kompisar säger "du har en surtant till häst" eller "Gud vad hon är sur hela tiden" Men det är faktiskt inte så! Inte när man lärt känna henne ialla fall.
Ialla fall, en annan sak är att när hon verkligen är loss och trampar på, är hon RIKTIGT fin!!
I onsdags för Helena var hon tex. så.
Det tredje är väl att hon har ett väldigt sött & litet huvud ^^
En annan posetiv sak är att hon ALDRIG stegrar. På 6 år har jag inte sett henne stegra!
Bockar gör hon också väldigt sällan, men det händer. Men när det väl händer känns det ju kanppt eftersom hon är en mimihäst. Jag till och med skrattar när hon gör det ;)
Fler punkter är att hon alltid står stilla i stallgången, hon är skön att rida utan sadel på, och hon är väldigt fin i knoppar!

Det negativa är.. ja, det finns inte så mycket om jag ska vara ärlig. Men det är väl att hon är lite sur i boxen ibland.
Och att hon tittar på saker när man rider ut som en annan häst inte hade brytt sig om.
haha te.x om det kommer en traktor går hon förbi den och ibland tittar hon inte ens på den, medan en annan häst stegrar och blir helt galen. Men sen är det en stor grön soptunna som kommit lite långt ut på vägen, jag då är den jättefarlig, och då ska hon gå flera meter ifrån. Medan en annan häst inte bryr sig.
haha knäppa lilla ponny! (L)
En sak till är väl att hon inte kan hålla sin svans ren, utan hon bajsar/kissar bara ner den, därför har jag speciella handskar när jag gör vid den xd


En bild ni förhoppningsvis redan sett ^^


Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0