Emma Wesén Cosmo

tänkte nu göra ett inlägg om min syster emma som dog i tsunamin i thailand 2004.
Hon var 14 år när det hände och hade då 2 D-ponnyer som hon tävlade mycket med, en av dom var en svart super fin ponny som varit med i SM, han heter markino och jag minns inte riktigt hur gammal han var men gud vad fin han var! hans ökningar var helt fantastiska, sen hade hon en annnan ponny som också var jätte fin när han väl gick, han heter Zenit, och emma fick verkligen kämpa med honom, för att han var inte lätt han var verkligen en speciell och svår häst emma kom inte super långt med zentit då av hans beetenede men med markino kom hon verkligen långt, hon hann bara ha markino i drygt ett år innan detta hände så dom hade kunnat komma mycket längre än så!
emma var väldigt duktig och har ridit hela sitt liv, och älskade att rida och hjälpa andra med deras hästar.
Emma kämpade verkligen med zenit och hon var jätte duktig! emma är 7 år äldre än mig och hade väl haft stor häst nu, och om hon skulle varit här skulle hon fått prova chipp och jag vet att hon skulle älska honom lika mycket som jag, jag har bara några suddiga bilder på emma och hennes hästar då det inte finns så många på dator så jag fick ta kameran och fota ifrån ett annat kort, men man ser iallfall lite. sen tänkte jag också berätta att vi delar ut ett stipenduim ifrån emma varje år på hästhagens nationella tävlingar, men jag skriver mer om det längre ner, nu kommer det lite blandade bilder på emma och hennes hästar<3
markino
zenit
zenit
zenit
zenit
markino
ibland har jag fått frågan varför jag inte tog över markino, och det är för att jag var bara 6 år när detta hände i thailand så jag var alldelses för liten för att ta över en d ponny då, och vi kunde ju inte bara låta honom gå där tills jag var stor nog att börja rida honom, så vi fick sälja honom.
Men jag skulle så himla gärna vilja ha honom, jag kommer inte riktigt ihåg hur han rörde sig men det finns video klipp och han är helt underbar!
Vi delar ju ut ett stipendium varje år, det delar vi ut till en ryttare som verkligen kämpar och är glad!
vi delar ut 3000 kr till tävling,träning, eller utrustning till hästen
vi har delat ut det 2 gånger och första året gick det till michelle nilsson som rider sunny sunday. förra året gick det till en lika glad tjej som även vann i falsterbo med sin Cponny paulo pan, alltså Ellinor Magnusson, och sen iår får vi se vem det blir, sähär ser stipendiet ut på fram och baksida
Till Minne av Emma Wesén Cosmo





jag älskar dig min syster



Kommentarer
bloglovin
Postat av: Malin

Det är verkligen fint skrivet om din syster Emma.Vilka fina bilder<3

2011-03-13 @ 10:26:25
Postat av: cicci och linnea

Usch, beklagar sorgen :(

Vad hemsk känsla..

Lider med dig <3



Kram från oss på franssonsstall

2011-03-13 @ 16:15:49
URL: http://franssonsstall.bloggplatsen.se
Postat av: alva

Emma<3

2011-03-13 @ 16:35:42
URL: http://alvaaohlstrom.blogg.se/
Postat av: Karin

Jättefint inlägg.

När jag sett bilder på dig så har jag tyckt att du rider lika fint som Emma. När jag nu ser bilderna på henne så ser jag att det stämmer.

2011-03-13 @ 17:27:53
Postat av: Malin

Ja, ni är allt lite lika i er ridstil. Sitter rakt och fint båda två. Och man ser att ni är syskon också. :)

2011-03-13 @ 19:25:05
Postat av: Karin

Precis vad jag menar!

2011-03-13 @ 20:46:14
Postat av: Kersti

Så väldigt fint av dig, Julia, att hylla Emma med detta inlägg. Hon var verkligen värd att beundra som både ryttare och människa och det är du oxå.
Var stolt och glad över att vara Emmas syster och att du fortsätter i hennes fotspår.
Kram

2013-06-25 @ 09:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0