Häst människor

Tänkte göra ett inlägg om häst människor.
Tänkte på att det är så himla många i denna hästvärld som har så svårt för att se andras framgångar,
och ska därför förstöra för en !
JÄTTE ofta med sånna dumma kommentarer om hur din ponny ser ut eller hur du ser ut, hur du siter, hur hästen går ja allt nästan.
Tycker att det är så synd att det finns så många människor inom hästvärlden som inte gör det så trevligt, speciellt inte på tävling!
Och det värsta är att det ofta är deras föräldrar som beter sig som idioter.
Och det är verkligen föräldrarna som kan stå och skrika på sina barn och sägasåna kommentarer, säga att domarna gör fel.
Varför inte bara bry sig om sitt egna barn och istället se det som en rolig upplevelse för sitt barn.
Inta ha så höga krav utan bara ha roligt.
Jag tror att det väldigt många av dem som slutat att rida som känner sig för pressade.
Jag vet en tjej som hoppar, och dem var och kollade på en dressyrhäst som visserligen var duktig på att hoppa.
Men det var mamman som var helt såld på denna hästen.
Och ägarna krävde att hästen skulle dressyrtränas minst en gång i veckan.
Och flickan vågade inte säga något.
Det blev tillslut att tjejen bröt ihopa och sa rätt ut att hon inte ville ha hästen.
Är det någon som håller med mig eller bara tycker att det verkligen inte stämmer ?

Kommentarer
bloglovin
Postat av: Frida-Dressyrryttare

Sv: Min blogg handlar om mig och min ponny. Vi tävlar dressyr, ca 45 besökare varje dag.

Bloggar om min vardag,tävling och utrustning:)

2011-03-11 @ 21:46:11
URL: http://ponnyryttarinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0