hoppning

har fått frågan innan om att dom ville se mig och chippen hoppa då han är väldigt duktig och hoppat högt innan, så jag tänkte visa lite gamla bilder ifrån i somras när jag och chippen hoppade första gången tillsammans, vi kom upp till 90 cm ungefär. Jag hoppar i dressyrsadel och det är inte det lättaste, men om jag ska hoppa mer iår tror jag att jag får låna min kusins hoppsadel då mamma tycker det är ganska onödigt att köpa en hoppsadel som inte kommer att användas speciellt mycket.
Tänkte berätta lite om hur hoppningen såg ut för chippen innan han kom till mig:
sara sa att hon tävlat och tränat mycket i hoppning med chippen, och att han skulle lika bra passa som hopphäst som han nu passar som dressyrhäst, hon har även tävlat fälttävlan med honom och det har alltid gått bra!
varför vi inte hoppar mer är nog på grund av mig, jag tycker det är super kul att göra det ibland men det är ändå inget som passar mig direkt. Såklart vi hoppar lite i skogen och ibland på banan men det är inga höga höjder, Jag tänkte att om vädret håller i sig kanske vi kan hoppa lite på banan i helgen så han får lite variation i ridningen!
så här kommer lite gamla bilder på oss när vi hoppar, då många av dom som undrar kanske är nya bloggläsare

Kommentarer
bloglovin
Postat av: Julia

http://www.Dressyrgalningar.blogg.se



Följ oss gärna bloglovin! :)

2011-03-08 @ 16:19:29
URL: http://dressyrgalningar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så du vill inte ställa upp i någon klubbtävling i hoppning? :D

2011-03-08 @ 22:18:57
URL: http://ponnylover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0