Hur jag förbereder MIG SJÄLV inför tävling

Tänkte berätta hur JAG förbereder mig inför tävling.

Till en början med så ska man bara tänka positivt! På alla posetiva saker som kommer hända under dagen och
hur bra allt kommer gå, och att ha kuuul! Det är jätteviktigt!
Man ska aldrig bli arg på sin häst när man rider dagen innan. Även om man försöker så kommer det sitta i till dagen efter, både i dig och hästen. 
Så man ska försöka göra ett bra ridpass där båda är överens!
Sen tycker jag själv att det är jättemysigt att gå runt och pyssla och slappna av i stallet.
Tänka på andra saker än bara ridning. Mysa lite med hästen är inte heller fel ;)
Du ska heller inte tänka på saker som Kan hända, som tex tänk om min häst är rädd för dommarbordet imorgon.
För då tänker du på det nästa dag också.
En viktig sak är också att gå och lägga sig tidigt och äta rätt! ;)


nöjd häst ;)


Kommentarer
bloglovin
Postat av: Malin

Bra och tänkvärt Frida. Det viktigaste är absolut att ha kul.:)

2011-03-12 @ 20:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0