Att se sin häst från marken

Idag har Pee Wee blivit riden i paddocken.
Anna red först och sen red jag, hon var mycket fin, men lite stel i galoppen. En sak jag tänkte på när jag satt på bänken och tittade på när anna red Pee Wee var att, det är väldigt nyttigt att se sin egen häst i rörelse från marken. Man ser hur den rör sig och vad man måste tänka på och så kollar man in den som rider sin häst och så ibland kan man få lite tips.
Jag tycker det är väldigt nyttigt att se sin egen häst från marken. Vad tycker ni?



två bilder från när jag var hos julia i vintras :)

Kommentarer
bloglovin
Postat av: emelie

följas via bloglovin? :D

2011-05-24 @ 22:00:32
URL: http://skiitbra.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är absolut nyttigt att se sin häst ifrån marken! :) så ser man hur den rör sig. speciellt när man rider gångartshästar (jag rider islandshästar) så är det väldigt nyttigt. allt för många har tyvärr ingen aning om hur deras hästar rör sig egentligen och får då lätt för höga krav.

2011-05-26 @ 13:37:50
URL: http://www.saraaandersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0