Dag 2 - När & varför jag började rida

Jag började rida när jag var 5 typ. fast då red jag på ridskola..
jag fick börja rida romea i mellan åt när jag var ungefär 10 år, en b-ponny som skulle säljas, det var hanns b-ponny faktiskt, och hon hade inte tid för hon hade redan fått sin nya och så, så jag red henne 2-3 gånger i veckan, och jag blev heeelt förälskad. Tillsist blev bara ridskolan föööööör tråkig för jag lärde mig mer på denna b-ponny och en tränare än vad jag lärde mig på ridskolan.. så jag slutade på ridskolan och börja rida den ponnyn nästan varje dag vi tävlade också massor! och det var bara kul för det gick faktiskt alltid så himla bra! :D
så det var väl då när jag var ungefär 10 år när jag började på allvar och blev dressyrryttare! innan dess har det bara varit hoppning, tro det eller ej! xd
Sen fick jag ju ett väldans svårt val mellan Pee Wee och romea, men det går vi inte in på för det har inte med saken att göra ;)
Jag började att rida för att min syster gjorde det och det verkade så kul, så jag blev nog hoppryttare i början också på grund av att min syster var det :)

Jag älskar min ponny så himla mycket så att man inte kan beskriva det med ord! Hon är Finast i mina ögon! ♥
/Frida

Kommentarer
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0