Dag 4 - Det här är jag bra på

dag 4 är en dag sen, men det kommer en dag 5 idag också!

Jag tycker att jag är bra på att berömma hästen jag rider. Det är faktiskt jätteviktigt!!
Så att det vet när den gör rätt. annars blir det ju så att om man försöker träna samling och hästen är på väg att göra rätt så ska man berömma den och berätta att den är duktig, kanske en klapp på halsen också.
Om man inte gör det så kan det ju enkelt bli att den testar på något annat sätt som inte är rätt.
Så berömma hästen man rider är viktigt, och det tycker jag att jag är bra på!
Sen finns det ju andra grejer med sköttsel och ridningen och så, men nu fick det bli detta eftersom jag tycker att mer ryttare ska göra det :)

/Frida

Kommentarer
bloglovin
Postat av: JENNY

ååh vilken härlig bild och snygg ponny! fux är bäst! ;)

2011-09-21 @ 08:11:03
URL: http://jbostrom.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tycker du har helt rätt, fler ryttare borde bli bättre på att berömma sina hästar, det ser man tyvärr inte så ofta faktist. :/

Så att det blir mer positivt liksom, hästen ska ju tycka det är kul. :)

Söt bild! ^^

2011-09-24 @ 21:30:26
URL: http://angelicakarlsson.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0